[Csaladtortenet 2] CSAK indexelőknek,mindenki más kidobhatja olvasatlanul

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2014. Ápr. 23., Sze, 16:49:49 CEST

Kedves indexelő társak!

Hosszas töprengés után szántam rá magamat ennek a levélnek megírására.

A kezdetektől arra törekedtem, hogy minél egyszerübben, kevés munkával
komolyabb eredményt lehessen elérni az indexelésben.
Ezért bárki valami hasznosítható ötlettel állt elő, azokat beépítettem a
feldolgozás menetébe. Sokszor konzultáltam a feldolgozókkal a gyorsabb,
hibátlanabb munka érdekében.

Ezért újból szeretném a véleményeteket hallani az alábbi esettel
kapcsolatban.

Teljesen névtelenül idézem az alábbi levélváltásomat, hogy véleményt
formálhassatok, s teszem ezt azért, hogy ha nem látom a fától az erdőt,
akkor Ti találjátok meg a hibát a szövegemben, hogy javíthassak rajta,
ha én rontottam el valamit.

Egy új feldolgozó elküldte nekem egy vidéki anyakönyv feldolgozását.
Valószínű, hogy már annyira rutinosan kezeltem az új jelentkezőket, hogy
a betanítást lerövidítettem, és az első 100 sort sem kértem a
betanuláshoz szükséges nagy ellenőrzésre.
Ezért a kijavítás után az alábbi levelet küldtem a feldolgozónak.

Kedves......!

Sajnos tételenként végig kellett néznem az exceledet, mert szarvas
híbákat csináltál. Mivel a zöld jelzésekből nem bíztos, hogy megérted,
mit miért javítottam, ezért jó lenne Skype-on beszélnünk, mielött
folytatnád a feldolgozásokat. Üdv.Laci
Utólag illetve ma még érvényes.Kellemes Husvéti ünnepeket kivánok.

Erre kaptam az alábbi feleletet:

Kedves Laci!

Hát;sajnálom,ha nem tetszik a munkám.
A javítások megértése nemigen számít,a feldolgozásokat úgysem
folytatom.Nekem ez a módszer túl körülményesnek tűnik,a képernyőn túl
sok az ugrálás,villogás,hamar megfájdul a fejem tőle,
Köszönöm szépen a húsvéti jókívánságokat,és viszont kívánom.

Mivel ezt a feleletet nem nagyon értettem, de szerettem volna valóban
megérteni, ezért tettem még egy kisérletet.:

Kedves ......!

Nagyon sajnálom, hogy félreértelmezted soraimat. Valószínű, hogy nem
tanítottalak jobban, és ennek tudható be az a kevés hiba ( a többi
kezdőhöz képest). Volt olyan excelem, ahol egy sorban lévő 12 mezőből
9-et kellett javítani, vagyis a 6 keresztnévből 3-at elhibázott a
feldolgozó.
Biztos vagyok benne, ha elötte kicsit többet magyarázok, akkor a hibák
tizede sem lenne.

Ilyen pl. amit szarvas hibának tituláltam, a névváltozások beírása. Ha
csak egy-kettőt hagytál volna ki, akkor azt mondhatnám, hogy
figyelmetlenség miatt történt. De Te mindegyiket kihagytad, ezért biztos
vagyok benne, hogy tudatlanság miatt, vagyis vsz. nem említettem, hogy
ez a legfontosabb un.halálos bűn. Minden kezdőtől bekérem az első 100
sort, hogy egy nagy ellenőrzésben (amit most csináltam az anyagodban)
kiugorjanak a komolyabb hibák, hogy utána már szinte hibátlanul tud
mindenki dolgozni. Sajnos Nálad elmaradt az első 100 soros ellenőrzés, s
így többnek tünt a javítás.

Sajnos nem értem, hogy miért körülményes ez a módszer (ha tudsz valami
jobbat, kérlek taníts meg rá, hogy még jobban menjen). A képernyőn "túl
sok az ugrálás,villogás" ezt sem értem. Talán, ha Skype-on elmondanád
észrevételedet, akkor rájönnénk arra, hogy hol volt elhibázva.

Arra is kell gondolni, hogy elsőre nem megy minden tökéletesen. 3 évvel
ezelött én is feladhattam volna, amikor az első excel táblámat nem
fogadta el a programozó. Az egyházi anyakönyvekhez szükséges exceleket
kilencszer kellett átmódosítanom.

Szóval azt tanácsolom, hogy beszéljük meg Skype-on, mi a probléma. Várom
jelentkezésedet.üdv.Laci

Ezután jött a záróakkord, amitől még jobban elbizonytalanodtam, teljesen
megzavarodtam, szinte már sejteni sem tudom, hogy miről is írt.

Kedves Laci!

Megtettem a legjobbat,amit tudtam.Szúrópróbaszerűen belenéztem a
javításokba;ha úgy jobb,legyen.
A névváltozásokat megpróbáltam a megjegyzések rovatba beírni ,hiszen az
eredetiben is ott van;de nem lehetett.
Ha tényleg érdekel  -bár igazából egyáltalán nem számít-  ,azért
körülményes a módszer,mert nem ergonómikus.A sorokat vízszintesen
töltjük ki,de a képernyő függőlegesen van osztva.A táblázatot
vizszintesen kell mozgatni kitöltés közben,a kivonatokat függőlegesen;ez
a körülményes szerintem.A beugró név-találgatások nekem zavaróak,az
ember hiába takarít meg időt,ha a megtakarítottnál hosszabb ideig fájna
a feje,ha elég hosszú ideig folytatná .Tudom,hogy nem mindenki érzékeny
ilyesmire,még többen észre sem veszik,de attól még ez így van.
Nem tudok jobbat,és különben is,ha másoknak jó,legyen így.
Elnézést,de én ki nem állhatom a Skype-ot.

Nos, ennyi volt az egész. Az eddigiek során több indexelő is abbahagyta
a feldolgozást, voltak egy filmesek,vagyis egy filmet valamikor,
valamennyi idő alatt megcsináltak (majd a mór megtette kötelességét, a
mór mehet jelszóval kiléptek a csapatból), többen az életükben
előforduló gazdasági, vagy betegségi okok miatt visszaléptek, de még
senki nem volt, aki technikai okok (kritika) miatt akarta abbahagyni az
indexelést.
Épp ezért szeretném hallani a indexelőink véleményét, hogy mivel
vadíthattam el az aránylag (kezdőhöz képest elég jó) elfogadható és nem
túl sok hibával dolgozó feldolgozónkat.

Köszönöm türelmeteket, s remélem válaszaitokkal sokat tudok javítani az
összmunkánkon. Üdv.mindenkinek, Laci