[Csaladtortenet 2] füstfaragó

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Aug. 2., Szo, 16:47:26 CEST

Pontosan! Nagykanizsán a kéménysepréssel foglalkozó céget ma is
"Füstfaragók"-nak hívják. A magyarázat s egyszerű. A kémények sokszor szűk,
belső falán lerakódott a zsíros korm, amely időnként, ha nem faragták le,
vagyis nem távolították el, és aztán ürítették a koromkamrából, akkor tüzet
okozott begyulladván, jobb esetben a dugulás miatt visszaáramlott a füst,
vagy gyakran a lakás (konyha, szoba felé berobbant). A mai kéménytüzek nagy
részét is a lerakódott korom okozza, ezért hívják a kéményseprőket
füstfaragóknak. Én azt gondolom, ez közismert, nem csak nagykanizsai
szóhasználat.
Üdv: Jenő