[Csaladtortenet 2] Kammermayer,avagy mire is jó a családkutatás?

Nagyé Szlovák Teréz nagyneszlovakterez at t-online.hu
2014. Aug. 5., K, 10:21:05 CEST

Kammermayer leszármazottként és a család kutatójaként természetes, hogy minden olyan híradásra  figyelek, ahol  ez a családban becsesben tartott név felbukkan. Így lettem figyelmes  a minap az index.hu hírportálon megjelentekre, mely szerint  egy párt főpolgármester jelöltje Kammermayer Károly Budapest első polgármesterének rokona, mert az az édesanyja nagybátyja.  Ez képtelenség, mert a kikutatott  adatok alapján tudom, hogy Kammermayer Károlynak  (aki egyébként dédanyám, Szlovák Ferencné sz.Kammermayer Franciska öccse) pártában maradt lányain kívül nem volt  további leszármazottja. És egyénként is, hogyan lehetne nagybátyja  egy nagyjából  az 1950-es években született embernek az 1829-ben született polgármester?   Családunk Iglauból származott Magyarországra, Károly és Franciska-és  édesapja József volt, aki 1818-ban nyert Pesten polgárjogot. Azonban kutatásaim szerint már az 1700-as években  éltek Pesten  más-más helyről származott Kammermayerek, a név tehát lehet azonos, de a nagybácsi-unokahúg kapcsolat kizárt. Az hiszem nem tévedek, ha arra gondolok, hogy ez csak egy jó reklámfogás, amivel sok embert sikerül is megtéveszteni s talán én és családom az egyetlen, aki a családkutatásnak köszönhetően nem dől be a politikai mesének.

Kb. 2 éve azonban majdnem elhittem annak a budapesti étteremnek a hirdetését, amely a polgármesterrel való rokonságot is megemlítette  hírverésében. Felvettem velük a kapcsolatot, s bár leveleztünk, semmi rononi szál nem igazolódott. Azóta viszont kiderítettem: nincs közük az én családomhoz, tehát Kammermayer Károlyhoz sem.

Hát jelen esetben mire is volt jó eddigi családkutatásom? Arra, hogy felfedjem  mások csúsztatásait, –avagy nevezzem aminek akarom tevékenységét.

Teréz

ui.a hírportálnak jeleztem, de gondolom senki sem csodálkozik azon, hogy válasz nem érkezett.