[Csaladtortenet 2] Online kutathatóság az anyakönyvekben ...

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Aug. 11., H, 15:29:20 CEST

Összehasonlításként a Győri Egyházmegyei Levéltárban az online kutatás
negyedéves díja 5000 Ft, ezért a saját gépre letölthető képek száma 50 db
(és nem is kell levéltárba bumlizni) Gondolom Kalocsán is hasonló a tarifa.

 Az adatok forrása ugyanaz az egyházi anyakönyv. Az egyik adatért gondolom
az adófizetők pénzén működtetett állami ( nemzeti ) levéltárnak nem kellett
a mormonoknak fizetni, a másikat a GYEL maga digitalizálta.
Most akkor ki akar keresni, és mennyit az egyházi anyakönyvek adatain?!

A polgári anyakönyvi adatoknál egy kivonatért 2000 Ft okmánybélyeget kell
venni. Én két nagyapám kivonatáért fizettem 4000 Ft-ot.. A kivonatokon
szereplő adatok egy része nem valós, az egyik nagyapámnak a születési
helye, a másiknak az anyja neve hibás ( igaz arról nem az anyakönyvi
hivatal tehet, hogy a hozzátartozók hibásan diktálták be az adatokat ).
Tehát ha a valós adatokat akarom az utódaimra hagyni, további összeget
fizethetek a valós egyházi adatokat szolgáltatónak.

No comment!

Üdv. A Éva