[Csaladtortenet 2] Szentistvanvaros

Zana János Janos.Zana at t-online.hu
2014. Aug. 14., Cs, 11:33:18 CEST

2014.08.13. 22:32 keltezéssel, Maria Ribeiro írta:
> 1931-ben kapja meg a "basilica minor" nevet XI. Pius pápától. Két év
> múlva Lipótváros a Szentistvánváros nevet kapja, majd 1949-től ismét
> Lipótváros.
Nos, a mikrofilmek listája 1817 és 1895 közötti adatokat tartalmaz ezzel
a helységnévvel. Dédanyám rokonságának keresése közben találkoztam a
születési bejegyzések között a Szentistvánváros elnevezéssel 1820 és
1870 között (a familysearch, illetve myheritage honlapokon), tehát jóval
korábban, mint 1933.

Végtelenül zavaró az a tény, hogy a város valódi nevét sehol sem látni,
amely, ugye, Buda és Pest volna (esetleg még Óbuda és Újpest). Helyette
vagy Budapest szerepel (jóval azelőtt, mielőtt létrejött volna), vagy
Józsefváros, Terézváros, Szentistvánváros, Víziváros.

> Magan kerdesem lenne, hogy amit kuldtel a microfilmek listajarol, az a
> megyekrol veletlenul nincs meg?

http://mikrofilm.uw.hu/

Üdvözlettel  János