[Csaladtortenet 2] [MACSE: 11589] Kevesebb gyermek az 1. világháború alatt /"házassághelyettesítő intézmény"./

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Aug. 17., V, 12:30:59 CEST

A KSH adatokat konkrét számokkal is alá tudom támasztani.
Tata házasságkötési adatait most indexelem. Az anyakönyvi adatok szerint
1909 és 1914 között évente átlagosan 56 frigyet kötöttek, de volt olyan év
amikor 69-et.  E a szám 1915-ben 22, 1916-ban 15, 1917-ben 30, 1918-ban 42
volt. 1919-ben a házasságkötések száma drasztikusan megnőtt, 145
házasságkötés szerepel az anyakönyvben.
Hasonló tendenciát mutat annak a Tata környéki településnek az anyakönyve,
amelyet már korábban feldolgoztam. A háború előtt a házasságkötések száma
általában 15-20 között ingadozott. Itt 1915-ben 3, 1916-ban 7, 1917-ben 9,
1918-ban 10, 1919-ben 39 házasságot kötöttek.

A Éva