[Csaladtortenet 2] Kaposszekcső

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Aug. 17., V, 20:31:40 CEST

Kedves Ili!

Ezzel nagyjából vége az Emlékmű projekt-béli szereplésemnek. Kb. ennyi
időt-pénzt-energiát tudtam belerakni, most már visszatérnék kicsit
Majsához. Várom, hogy Magyarbóly képeit küldjék (persze csak ígérték, de
szerintem nem készült el), és bár lefotóztam a Tolna megyei Csikóstőttős
emlékművét (közös I-II-kitelepített-elhurcolt), de olyan gyalázatosra
sikerült a képek minősége, hogy inkább nem küldöm be.
Eredetileg azt vállaltam, hogy a lakókörzetem 50 km-es körén belüli I.vh-s
emlékműveket idén feldolgozom. Ez a Bogád centrummal húzott 25 km-es sugarú
körbe eső településeket jelentette volna. Ebben más kutatók részben
megelőztek, de részben többszörösen túlteljesítettem, hisz jóval távolabbi
településekre is elutaztam. (Ráadásul ahol jártam, az összes emlékléművet
lefotóztam, s bizony II.vh-sból jóval több van!) Viszont tény, hogy a
legnagyobb falat, Pécs és agglomerációjának egy része, egyelőre kimaradt.
Ennek oka, hogy csak Pécsett kb. 10 emlékművön legalább 2000 főt kéne
indexálni, és ki szereti önként hurokba dugni a fejét?
Nem mondom, hogy több anyagot nem küldök, mert ezentúl azzal a figyelemmel
járom majd a megyét, hogy megvan-e  a Macse-ban a vh. emlékmű fotója a
településnek. És bizonnyal Pécset se hagyom végleg lógva.
De egyelőre ezzel a küldeménnyel búcsúzom Tőled és a projekttől, köszönöm a
rendkívüli türelmedet és segítségedet, és külön köszönöm, hogy ilyen nemes
munkára áldozod az idődet-energiádat! Remélem, hogy a Listán mind többen
teszik magukévá a gondolatot, és (legalább a szűk kutatási területükbe eső)
mártírok adatbázisba szedésével hozzájárulnak emlékük megőrzéséhez.
üdv:
gy.