[Csaladtortenet 2] Eddig minden vilagos volt...

Zana János Janos.Zana at t-online.hu
2014. Aug. 21., Cs, 21:43:51 CEST

Azt hittem eddig, hogy minde világos. Pedig dehogy!

Tudom, hogy több Unghváry család is van. A dédapám állítását száz
százalékig elfogadom, amely szerint édesanyja rettegi Unghváry Eszter.
További állításait szeretném ellenőrizni. Ezek szerint ugyanis anyjának
apja Unghváry Gedeon jogtudós. Ilyet ugyanis nem találtam; sőt: Gudenus
János József sem talált adatot, amely ezt igazolná.
Régebbi adataim - amelynek forrására már nem emlékszem - Unghváry Eszter
apja Unghváry József (aki jegyző volt Kosdon). Ezeket 2009-ben
gyűjtöttem. Most idén áprilistól újrakezdtem a keresést, és teljesen
zavaró adatokat találtam. Felhasználtam a Macse, az anchestry.com, a
myheritage.com, a familysearch.org és a
http://www.radixforum.com/vezeteknevek/ungvari/ oldalakat;
http://mek.oszk.hu/03600/03630/html/m/m16548.htm
http://www.myheritage.hu/research/collection-1/myheritage-csaladfak?itemId=154075071-1-1&action=showRecord

http://muzslai.5mp.eu/web.php?a=muzslai&o=NaGXffdwKS (Muzslai Zsitva
Ágnes nem válaszol a leveleimre)

Az adatokat átnézve azt a furcsaságot találtam, hogy Unghváry József és
Szűts Lídia gyermekei mind Kosdon születtek, egyedül Eszter született
Veresegyházán.

http://www.parokia.hu/data/attachments/2011/04/08/CZLOM_A_SRT_RENDBE_HOZATNI_.doc
-------------------------------
A myheritage szerven a következőt találtam:
Keresztség:1803. aug. 16.
Veresegyháza, Pest-Pilis-Solt-Kis-Kun, Hungary
Apa:	Josef Ungvari
Anya:	Lidia Szűts
Digitális mappa szám:	004703929
Képszám:	00011
GS film szám:	622933
----------------------------------
Testvérei azonos szülőktől: Gedeon 1797 február 5; Benjámin 1799 március
14, Benjámin 1810 április 11 és Teréz 1794 július 17 Kosdon születtek.
A Békés megyei levéltár tájékoztatása alapján úgy vélem, hogy Unghváry
Eszter és Mojsisovics Sámuel Aszódon kötöttek házasságot (talán
1823-ban), de első gyermekük már Szarvason született:  Vilmos 1833,
továbbá Bertalan 1835, Emma 1837, Albert 1842, Lajos 1844, Vilma
(ismeretlen).
------------------------
Tisztázni szeretném a következőket:
1. Azonos-e a Veresegyházon született Ungvári Eszter Mojsisovics
Sámuelné Unghváry Eszterrel?
2. Hihető-e, hogy a Kosdon élő család a rettegi Unghváriak közé
tartozik? És a veresegyházi?
3. Igazolható-e egy olyan Unghváry Gedeon létezése, aki apja lehet
Unghváry Eszternek, tehát 1780 körül született?
4. Lehetetlen, hogy a házasságkötés után tíz évvel születtek a
gyermekeik (1823 -> 1833 Vilmos)

Hol lehetne még utánanézni?    Üdvözlettel  János