[Csaladtortenet 2] Kérdés

Mária Dr. Bakay bakaymaria at gmail.com
2014. Aug. 27., Sze, 15:15:24 CEST

Tisztelt Listatagok!
Kérdezem az ebben jártasokat(én sajnos abszolut járatlan vagyok),hogy
hogyan lehetne megpróbálni egyik ősanyám
1851-52 közti pesti halálát kinyomozni az anyakönyvekből.??
----------------------------
Amit tudok:
Mellékelek egy 1851 május 29 kelt eredeti levelet,melyben az írja a fiú
joghallgató Bernáth István 1834-1914 a húgának Bernáth Máriának(Márinak)
Debrecenbe hogy közös ANYJUK(Bernáth Lajos felesége SIMON Zsófia szül Vajda
1808.aug) BETEG Pesten.
EZ az utolsó hír Bernáth Lajosné Simon Zsófiáról akinek halálát keresném
Pesten.???
--------------------------------------
1-Az asszony nincs a debreceni és a hosszúpályi halálozási
anyakönyvekben,sőt az érmihályfalvi anyakönyvekben sem.(itt voltak a
férjének birtokai)
-
2.Bernáth Lajosné Simon Zsófia két lánya viszont Hosszúpályiban 1852.már
12-en érjhez ment egyszerre ami szerintem azt jelentheti ,hogy előző évben
1851ben meghalhatott az Anyjuk Simon Zsófia és ezért a két lány házassága
összecsúszott 1852.márc 12-én.
-
3.Már arra is gondoltam hogy Bernáth Lajosné Simon Zsófia hátha??
Elmegyógyintézetben? vagy Tüdőszanatóriumban? halt meg 1851 máj 29--1852
márc 12 között??De ehhez sem tudom hogy kezdjek....Az Országos
Elmegyógyintézet tudtommal ekkor még nem létezett.

3-.A Ráday Ltár szerint csak! 3 kerületben volt ez időtájt reformátusok
számára anyakönyvezés Pesten.(?)
Tény hogy a férj halála és temetési helye Hosszupályiban megvan Bernáth
Lajos 1862ben halt ott meg.
A nagyon szeretett felesége halálát meg temetési helyét viszont egyik  UTÓD
rokoni ágra sem hagyta meg.(noha más rokonaimnál is parte cédulákon
kerestem)
A CSALÁDI Emlékezet mely nagyon erős volt ezen a vonalon,Nem őrizte
meg,hogy hova lett az asszony,egyáltalán semmit a halálával
kapcsolatban...csak azt hogy félárván maradtak a lányai...és férje is
özvegyen aki többet nem nősült meg 1862-es haláláig.
Tudnátok e segíteni Bernáth Lajosné Simon Zsófia 1851-1852 közti halála
kutatásban? Mit próbáljak meg?
Mellékelem az 1851.máj 29 levelet Pestről amiben még él az anya azaz
Bernáth Lajosné Simon Zsófia(szül1808)--Érdekes korrajz a levél!

sok köszönettel
Bakay Mária(Debrecen)