[Csaladtortenet 2] Csapek Margit-Etelka(Csapó Mária színésznő) Bay Kálmánné halála keresése Budapesten

Mária Dr. Bakay bakaymaria at gmail.com
2014. Aug. 27., Sze, 16:43:08 CEST

Kedves Lista!
Véleményeteket szeretném kérni,hogy hogyan lehetne elindulni egy érdekes
kutatási ügyben:

 1986ban..kezdtem nyomozni egy rokonom Bay Kálmánné Csapek Margit
Etelka(Csapó Mária szinésznő,zenetanárnő,1940-után trafikos a IX ker Haller
u.4ben,lakása Haller u.20 Iv emelet) CIME vagy halála után.
-----------------------------------
Az asszony CSAPEK MARGIT Etelka (müvésznevén Csapó Mária)1902 nov 7
született Budapesten(egy színész lexicon szerint)(családi emlékezetünk
szerint debreceni volt)
Debreceni színésznő volt 1923tól itt szerepelt(infok a NET en vannak
róla,zenetanárnő is volt)
Circa 1934 juniusában Pestre került Margitszigeten....és 1934
juliusában(17) már úgy írnak róla hogy BAY KÁLmán (rokonom
1881-1943)felesége.
Ezután 1937ben megint csak Csapó Máriaként szerepelt.
1940-45 közt trafik engedélyt kapott a Haller utcában 4.sz ahol Haller u.20
lakott IX kerületben.
1943 szeptemberében meghalt a férje a rokonom Bay Kálmán,őt letemette az
özvegy Nyírmadára(Szabolcs megye) és aztán többet SEMMIT nem tudtunk Csapek
Margit(Csapó Mária)özv Bay Kálmánnéról csakhogy 1960 körül még élt Pesten
valahol..
---
Ezután 1986ban írtam egy telefonkönyvből(előző 1980 as évekbeli
XII.kerületi  Kakukk u.4 /B--Bay Kálmánné cimre.
Nem tudni hogy helyes Bay Kálmánnénak írtam e....mert egy szomszédja
válaszolt nekem ebből a Kakukk utca cimről Bócz Etelka.aki azt
írja(mellékelem,hogy özv Bay Kálmánné 1974ben eladta a lakását és
elköltözött) de megadott egy ügyvéd cimet a szomszéd.
Nos azután írtam az ügyvédnek aki levelét mellékelem és az vissza írt nekem
a V.kerületi ügyv munkaközösségtől,hogy továbbította levelemet  özv Bay
Kálmánnéhoz(akiről még mindig nem tudom,hogy az én rokom vagy más e?csak
névrokon e?)...és ha az akar majd válaszol.
NOS Soha többet nem kaptam hírt 1986 szeptembere óta  özv Bay
Kálmánnétól...aki ki tudja hogy a rokonom volt e?
--------------------
Mit tudnátok ajánlani hol induljak meg újra.
Hisz se az esketését nem tudom circa 1934? körül Budapesten(1934 Debrecen
esketés nincs) Bay Kálmán+Csapek Margit(CSapó Máriának esetleg 1902
születésü)
se özvegy Bay Kálmánné feltételezett halálát nem tudom 1986 szeptembere
után(ügyvédje a V.kerületben volt ennek levelét mellékelem)
Megáll az eszem hol akadhatnék legalább vagy az esketésére vagy a halálára
özv Bay Kálmánné Csapek Margitnak(Csapó Mária)
köszönöm előre is a véleményeteket.
Özv Bay Kálmánné trafikját elvették 1947ben (Népbíróság)ezzel kapcsolatos
iratait megkértem a Fővárosi levéltártól!!

sok üdvözlettel
 Bakay Mária(Debrecen)