[Csaladtortenet 2] a nemesi címek adományozásáról

Völgyi Pál nagybaczoni at citromail.hu
2014. Dec. 6., Szo, 00:47:58 CET

Hamis nemességek, hamis és részben meghamisított nemesi oklevelek, akár manapság, mindig is léteztek.
Főbb megjelenési formáik:
Teljesen hamis oklevelek, amikor elejétől a végéig, hozzá- vagy hozzá nem értők fabrikáltak réginek látszó kiváltságleveleket.
Részben hamisak, ekkor az eredeti oklevelek egyes részeit írták át, általában a nevek megváltoztatása volt divatban, de egyes körülményeket és kiváltságokat is átdolgozhattak.
Hamis tanúvallomások által kiállított valódi bizonyságlevelek, amelyek bár formailag megfeleltek az eredetiségnek, tartalmuk jogellenes megnyilatkozásokra épült.
Bizonyos értelemben ide sorolnám - bár a fentiektől eltérő és enyhébb megítéléssel - a pénzen vett nemességeket is .
Mai álnemeseket tucatszámra tudnék sorolni. Ezek már ritkábban hamisítanak okleveleket, annál inkább célravezetőbb módszer, hogy egyszerűen csak állítják, miszerint ők nemesek, vagy tekintélyesebb genealógusok által némi ellenszolgáltatás fejében, elismertetik  sohasemvolt nemességüket. A pénzen vett álnemesség, egyes (ál)nemesi szervezetek részéről kibocsátva, szintén működik.  Az ilyen álnemesítettek csakúgy mint érdemtelen eszmei elődeik, bizonyos körök és személyek által különleges védelmet élveznek. Az említett igazolóbajnokok közvetlen példaképei, Barcsay-A. és itt most meg nem nevezett állandó jellegű tettestársaik.

Üdvözlettel:
Nagybaczoni Molnár Ferenc