[Csaladtortenet 2] árva gyerekek nevelői

Kolozsvári Vince kolozsvari.vince at freemail.hu
2014. Dec. 8., H, 21:53:19 CET

Kedves Kutatók! Először is élmény olvasni hozzászólásaitokat a nemességgel kapcsolatban, mintha csak történelem órát adnátok. Köszönet érte! Két dolog miatt fordulok hozzátok: 1. Meg tudná nekem valaki erősíteni, hogy az országos levéltár jövő héten kedden lesz utoljára nyitva a téli szünet előtt? Hétfőn repülök haza, és kedden szeretném magamat a családfakutatásnak szentelni, ezért lenne fontos tudnom. 2. Továbbra is feleségem családjával foglalkozom és XIX. századi ősei közül többen is teljes árván nőttek fel. Több helyen megtaláltam az árvák gyámját. Azon gondolkoztam, hogy lehetett valamilyen szabályozás abban az időben, hogy ki nevelje az árván maradt gyermekeket (legközelebbi rokon, nagyszülők, szülők testvérei stb.)? Ha pedig nem volt szabályozás erről, akkor mi lehetett a gyakorlat?Ezen kívül kíváncsi lennék tudna-e valaki eligazítást adni nekem a közgyám (mint személy) tisztségéről a XIX-XX. században (milyen feladatot láttak ők el?). Minden segítségért előre is hálás köszönet! Üdvözlettel:Kolozsvári Vince