[Csaladtortenet 2] Hamis nemesek

"István (Stephan) de Rakovszky" r.istvan.moegling at rakovszky.eu
2014. Dec. 9., K, 14:49:46 CET

Ezt esetleg egy ellenőrizhetetlen "esküvőre" alapítják néha.
Aztán ezek mivel tudatlanok, egy alispánról (v.comes a halotti bejegyzésben‼)
aki állítólag az ősük, magukat grófoknak, grófnőknek tituláltatják.
A családomnál is van egy ilyen eset. Mikor ideadtak nekem egy családfát, nem
gondolták, hogy hozzáférek majd az aranyosmaróti és más felvidéki
anyakönyvekhez.
Mikor leellenőriztem azt, kisült, hogy a magukat grófnak titulálók ősei
jobbágyok, zsellérek voltak, vagyis valószínűleg semmi közük sincs a történelmi
Rakovszky családhoz.

Üdv.
István