[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

"István (Stephan) de Rakovszky" r.istvan.moegling at rakovszky.eu
2014. Dec. 12., P, 12:35:03 CET

Igen ez így volt. Főleg mivel a katolikus jog szerint a lány már 14 évesen is
férjhez mehetett, a táborokban a papok jogosan adhattak össze párokat. Az
osztrákok pedig nem tartották magukat illetékeseknek a magyar polgári jog
betartására.
Persze lehettek olyan párok is, akik csak azért mentek ki, hogy kint
összeházasodhassanak.
Épp úgy, mint az Egyesült királyságban még ma is sokan mennek Skóci felső
csücskébe Gretna Green-be, hogy ott házasságot köthessenek, mivel otthon
akadályai vannak.

Üdv.
István