[Csaladtortenet 2] [MACSE: 12098] Besenyőtelek "családkönyv"

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Dec. 16., K, 11:14:03 CET

Kedves Gabi!

Őrszigethy Erzsébet és kutató társai 2006-ban Környéről is megjelentetettek
egy könyvet " A nép keveredik a falu kerekedik  Találkozások Környén "
címmel.
A könyv nevemre dedikálva a tulajdonomban van.

Sok, érdekes információt lehet szerezni belőle a faluban élt és élő
családok és a falu történetéről. Anyakönyvi adatokat azonban nem tartalmaz.
Több tárgyi tévedés is található benne, amelynek oka, hogy elsősorban a ma
élő emberek információi alapján íródott,és a szerző/k/nek nem volt kellő
helyi ismerete. Azért nagy érdeklődéssel forgattam, mert nekem meg a mai
élőkről nincs annyi információm.

Környéről tudni kell, hogy ebből a sváb faluból 1947-ben több mint száz
családot Németországba telepítettek ki, helyükre felvidéki, heves megyei és
nyírségi magyarok érkeztek. A könyv címében szereplő keveredés erre a
szomorú, sok esetben megrázó élettörténetekre utal.

Üdv.
A Éva