[Csaladtortenet 2] GYEBNÁR

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Dec. 19., P, 18:27:28 CET

Az egyik üknagymamám Válka Pál feleségeként Gyebnár Anna a Felvidékről
(Nagyócsa, Zólyom várm., nagyszalatnai járás, mai neve Očova, és
Szlovákiához tartozik.) Emiatt ez nekem kutatási holtpont, jelenleg
fogalmam sincs, hogyan és hol nézhetnék utána az anyakönyveknek. Ráadásul a
név alakját illetően sem vagyok biztonságban, felbukkanhat a vélhetően
szlovák alakjaiban (Débnár, Debnar, Debnarova, stb.) is. Egyik oldalági
rokonom szerint ez a név bádogost jelent, de ezt ellenőrizni nem tudtam.
Annyi bizonyos, hogy ennek a Válka Pál - Gyebnár Anna házaspárnak legalább
hat - közülük az egyik szintén Pál nevű - gyermeke született (1880-ban),
akit én már nem ismertem, de a dédapám volt, és - mit ad Isten - csendőr!
(És nem volt ott Újvidéken .... '37-ben már nyugdíjas volt
Szigetszentmiklóson, de azért '47 után a rendszer gatyára vetkőztette ...
 de ez most mind1)
A Válka-Gyebnár ükszülőkről semmi más adatom nincs, (se születési, se
házassági, se halotti anyakönyvi adataim nincsenek), annyi bizonyosnak
látszik, hogy 1872-ben már élt egy Krisztina nevű gyermekük Nagyócsán - ha
igaz.

Ha esetleg valakinek van valami ötlete, hogyan tovább???

üdv:
gy.