[Csaladtortenet 2] Egy kituno könyvet kaptam pár napja, amelyet minden családkutatónak csak ajánlani tudok

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2014. Feb. 9., V, 16:52:14 CET

Kedves Listatársak!
Pár napja kaptam Dr Fehér zoltán "Bátyai nemesek és anemesi közbirtokosság a VIII-XX. században" című könyvét, mely aKalocsai Múzeumi Értekezések(Szerkesztő : Romsics Imre) 14. számaként jelent meg.
A könyvért mindenkit elismerés illet. Ránézésre, tapintásra olvasásra is különös élvezet.
A tartalom gondos kutatás eredménye, az anyakönyvek különböző értelmezésének mődszere is nagyon tanúlságos.
Nagyon sok név szerepel benne. Sok családról ír. Sajnos legalább egy nemesi családnál hiányzik az az előnév.
Az egyik a Sárközy család, mert az is érdekes lenne, hogy melyikről van szó, hátha a nagybócsaiakról, mert akkor még a volt francia elnököt is valamiképp bele lehetne keverni.
Sajnos a családnevek analizálásánál becsúszott egy hiba, gyeanis a Rakovszky nevet lengyel eredetűnek írja. A tatárjáráskor az őseim magukat "de Cherneck"-nek írták és még somogyban is voltak birtokaik a 13.sz végén, Utána "de Rakouch" nak, vagyis Rákóczy-nak írta magát a család. Csak amikor a bécsi udvar a mohoságában elszlávosította a felvidéki magyar családok nevét egyes megyékben, hogy ha inzisztálnak a magyar nevük megtartáásában, elvehessék a birtokaikat, mert azt a szlávosított néven írták be a birtoknyilvántartásba..
mellékelem a könyv címlapját.
Nem tudom hol lehet megvenni ezt a könyvet, de remélem megtudjuk.
Üdv
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -