[Csaladtortenet 2] Süveges és Csiga családok

Erzsi Kovácsné keresone at gmail.com
2014. Feb. 10., H, 16:19:23 CET

Kedves Kutatótársak!

Kutatja-e véletlenül a fent nevezett 2 családot? Ha van ilyen szeretném, he
megkeresne magánban.

A Medveczky család új variációjával találkoztam Gyöngyösön.
Azt tudtam egy nemességet igazoló iratból, hogy a Csiga András, aki
Gyöngyöshalásziban élt az 1700-as évek elején, majd átköltözött Gyönygösre,
tulajdonképpen Medveczky és Medveczéről származik. Ott Bassik illetve
Czigan/Czigancsik néven élt. Ezzel nagyjából rendben is lennék. Az igazoló
iratok között házasságkötésének dátuma is szerepel: 1713. 01. 08. Azt már
sajnos nem tudom, hogy 1728-g hány gyermeke született, ugyanis anyakönyv
csak ettől kezdve van. Kellett, hogy legyenek gyerekei, mert több Csiga
nevűvel találkoztam. Ahhoz viszont túl sokkal, hogy az mind az ő
leszármazottja lenne.

A Süveges névvel nagyobb gondjaim vannak. Egészen addig, hidegen hagyott ez
a név, amíg nem találkoztam a Süveges alias Medvenicz névvel. A
leszármazottak egyik része megmaradt a Süveges, másik része pedig a
Medvednicz nevet használták, illetve felváltva hol Süveges hol Medvenicz,
majd maradt mind a két név önálló. Ezzel az a gondom, hogy vannak
Medveniczek, akik azt állítják, hogy ők tulajdonképpen Medveczky
leszármazottak. Ennek viszont nem találtam még nyomát, de miért ne fogadnám
el az állításukat?

Bocsánat, hogy ilyen hosszan írtam. Abban bízom, hátha van valaki a listán,
aki érdekelt ezekben a nevekben és tud valami segítséget nyújtani.

Köszönöm, hogy "meghallgattatok". Üdvözlettel: Kovácsné Erzsi