[Csaladtortenet 2] Betegségek nevei

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Feb. 12., Sze, 14:57:10 CET

Kedves Kutatótársak!

Jelenleg az 1900-as évek elején íródott halotti anyakönyvi adatokat kutatok
( bevallom ebben az esős, ködös és vírusos időben ez nem igazán
kedélyjavító tevékenység ) .

Az anyakönyvben elég gyakran szerepel a halál okaként megjelölve a
tüdőlégdaganat  kifejezés. Először arra gondoltam, hogy tüdőrák a halál oka.

Meglepett, hogy a betegséget már abban az időben is tudták
diagnosztizálni,és az is, hogy a falusi környezetben élők között is milyen
gyakran szerepel a betegség a halál okai között.

Az interneten utána nézve látom, hogy nem tüdőrák, hanem tüdőtágulat
(emfizéma) volt a halál oka. Legalábbis én így okoskodtam ki. Szeretném, ha
hozzáértő levelezőtársak megerősítenének ebben.

Kérdezem, nem kellene ezt az értelmezést a MACSE adatbázisában is
feltüntetni?

Szeretném megkérdezni továbbá, tudna-e valaki segíteni annak
kiderítésében mikortól vált elérhetővé nálunk egy átlagember számára a tüdő
röntgen vizsgálata?

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv. A Éva