[Csaladtortenet 2] német nyelvű kivonat lefordítása

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2014. Feb. 17., H, 12:06:11 CET

Kedves Bea,

nem tudom, kaptál-e már bármiféle megfejtést, így küldöm amit nekem
sikerült kihámozni, kihámoztatni és lefordítani.

Der Ehrngeachte (ehrengeachtete) H.[err] Paul Dompauer Pixenspanner
(Büchsenspanner)
bey Ihro durch(lauchtigsten) Fürsten von Auersperg ledige Standts,
gebührtig von Walchen in Ober Österreich nimbt (nimmt)
zu der Ehe die Ehrn (Ehren) tugentreiche Jungfrau Maria
Dreyssigin bey der hochgräff(lichen) Herrschafft von Pälfi
als Köchin in Di(e)nsten, gebührtig von Weytrau
in Österreich des Ehrnvest(e)n Hn.(Herren) Franz Dreyssig
StattRichter (Stadtrichter) daselbstn und Frau(e)n Maria Anna
dssn (dessen) Ehe Consortin beede (beide) noch bey leben, Eheleib(liche)
Tochter
Juni 1. 2 3 ---------------------- H. Adam Wenzl
copulati sunt a P..lano die ----------- Testes: Huefauer ...macher
17. Jan. 1723. disp. 3. denunc. ------ H. Joh. Zacharias Farn
----------------------------------------------- wagner key.(kaiserlicher)
Mauthaufseher
---------------------------------------------- zu Nußdorff

A tiszteltre méltó Dombauer Paul úr, "fegyverhordozó"(???) (a
Büchsenspanner az a személy, aki a vadászatoknál a fegyvert tüzelésre
előkészítette, a Duden szerint másik jelentése asszisztens, de ez ingább
vicces jelentés) ő fensége Auersberg hercegénél, nőtlen, született
Wachen-ben, Felső-Ausztriában, házasságra lép a becsületes, erényes
hajadonnal, Maria Dreissig-gel, (ki) a Pálfi grófi uradalomban
szakácsnőként szolgl, született Weytrau-ban, Ausztriában, a tisztelt
(tekintetes?) Franz Dreissig városi bíró, helyben és neje, Maria Anna
házasságából, mindketten még élők, törvényes lányával.

A latinnal és tanúkkal nem küzdenék

Üdv
Krisztián