[Csaladtortenet 2] Címereslevél adatbázis

Babcsányi István babcsanyi.istvan at humanoperator.hu
2014. Feb. 19., Sze, 11:02:59 CET

T. Lista!

Lehet, hogy csak nekem újdonság, véletlenül vettem észre, hogy a MOL (MNL
OL, tudom...) minden külön hírverés nélkül elkezdte feltölteni képekkel a
címereslevél adatbázist:

http://adatbazisokonline.hu/adatbazis/cimereslevel-adatbazis

Nem árt tudni, hogy ez az 1089 db oklevél (pontosabban rekord) "csak" a
levéltár címereslevél-gyűjteményének darabjait - R 64 - jelenti, az egyebütt
előforduló, irategyüttesek szerves részét alkotó armálisokat nem emelték ki
az eredeti helyükről, így pl. a családi a levéltárakból.
Nem szerepel az adatbázisban a Kolozsmonostori Konvent országos levéltárában
összegyűjtött 5,76 folyóméternyi (!) címereslevél sem (F 21).
Nyulászi könyve "mintegy 1724" eredeti darabról tud a levéltárban.

B.I.