[Csaladtortenet 2] rokonságok a bulvár világból

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Feb. 25., K, 14:16:19 CET

 Kedves Listatársak!

Mielőtt még más is félreérti az alábbi mondatok nem az enyémek, azokat a
cikkből másoltam ki, gondolván arra, hogy nem mindenki akarja az egész
interjút végig olvasni.

" Államtitkári programját felvázolva tett egy megjegyzést a magyarság
genetikai adatbankjának elkészítéséről, amely meglehetősen nagy megütközést
keltett.
- Amekkora megütközést keltett ez a terv, én is éppen annyira megütköztem
ezen a megütközésen. A világról megszerezhető tudás soha nem lehet tabu.
Természetesen nem akartam, mint egy jó nevű német intézet kutatója a nekem
írt levelében feltételezte, genetikai állományuk szerint osztályozni a
magyarokat, híg- vagy mélymagyarokat kijelölni. A világon sok helyen
folynak ilyen genetikai kutatások, és jó lenne tudni, hogy a mai magyar
népesség átlagában mennyi a kun, a jász, a finnugor, a germán, a szláv,
török stb. Az ember olvas mindenféle délibábos feltevéseket, hogy a mi
rokonaink a baszkok, de nem, mert az eszkimók vagy az észak-amerikai
indiánok. Erre mondom, hogy ha adható erre válasz, akkor lássuk. Tényleg
élnek Svájcban a hunoknak leszármazottai, van ott a magyarokkal, a
sztyeppei népekkel kapcsolatba hozható genetikai enklávé, vagy nincsen?
Hogyan lehet a székelyeket elhelyezni ebben az őstörténeti világban?
Létezhet-e magyar-japán rokonság? Nem vitatom a finnugor elméletet, tudom,
hogy a nyelvrokonság nem igazolja a genetikai rokonságot, de ezek
mindenesetre nagyon izgalmas kérdések."

Ennyi az idézet, a többi az én gondolatom.

Üdv.
A Éva