[Csaladtortenet 2] Év vége felé történtek

Kurucsai Pál kurucsai at gmail.com
2014. Jan. 5., V, 17:30:00 CET

Kedves Hagyományőrző Társaim!

Az egyesületünk minden tagjának eredményes, boldog új évet kívánok!
Az elmúlt esztendő utolsó hónapjaiban se állt meg az egyesületünk élete,
több-kevesebb eredményt az év vége is tartogatott.
2014 az I. világháború kitörésének emlékéve. Ennek apropóján az egyesület
egy felhívást tett közzé az október végén megjelent  helyi újságban.
Sikerült többeket megszólítani, akik számos fényképpel, levelezőlappal és
irattal gazdagították a falu történetét. Sajnos hiába az újság, vagy az
internet, egyértelműen látszik, hogy sokan egyáltalán nem olvassák ezeket a
csatornákat, így a felhívás sem juthatott el hozzájuk. Ha tehetitek,
szólítsátok meg a bokodiakat, az elszármazottakat! Az ő felmenőik se
maradjanak ki az emlékkönyvből!
A falumúzeum javára folyamatosan érkeznek a felajánlások.  A kisebb
tárgyakat azonnal elhozzuk, lefotózzuk és összeírjuk.  A nagyobb tárgyakat
Mamuzsits János, Szabó Zoltán és Molnár Tibor rugalmasságának és
elkötelezettségének hála, az önkormányzat kisteherautójával december 27-én
szállítottuk be a múzeumba. A felajánlókkal a tárgyak összeírását követően
adományozási szerződést kötünk, melyben a felajánlott tárgyak megnevezését
és darabszámát is rögzítjük. A teljesség igénye nélkül néhány példa az
adományozott tárgyakból: vasalatlan szekéroldal, ruhacsiptetők, üveg
légyfog, morzsoló, terménydaráló, nagy gereblyék, kendervágók, réz és fa
karnisok, kádár szerszámok, boros hordók, mázsák és mérlegek, vitézi
jelvény, úttörő- és kisdobos emlékek, fa kútvödör, fa zsírosbödön, stb.
Felvettem a kapcsolatot a tolna megyei múzeummal, és novemberben hosszasan
elbeszélgettem a tájházakért felelős egyik muzeológussal. Részletesen
ismertette a lehetőségeinket, több falumúzeum és tájház megalapításának
iratairól kaptam fénymásolatot, melyek segíthetnek a mi gyűjteményünk
jövőjének megnyugtató rendezésében.

Üdvözlettel,
Pali