[Csaladtortenet 2] Elmegyógyintézet

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Jan. 15., Sze, 14:48:11 CET

Kedves Listatársak!
Keresem egy hölgy halálozási bejegyzését, akiről azt írják, hogy 1969. május 5-én halt meg Budapesten, Elmegyógyintézetben. A kérdésem ill.a kérésem az volna, aki járatos ebben ill. Pesten, hogy melyik kerület anyakönyvébe jegyezhették be, a halálozást ill. a kórismét. Én csupán egy elmegyógyintézetről tudok Pesten (Lipótmező?), de lehetett talán több is.
A hölgy születési és esketési ak.-it megtaláltam, a születési ak.-i bejegyzésénél (1914.02.10. Kaposvár) a Megjegyzés rovatban annyi szerepel: UB 147/1969.
Megnéztem a kaposvári halotti ak. 1969 év 147-ik sorszámát, de ott más személy szerepel. Lehet, hogy a 147 sorszám valamelyik bp-i kerületi (ahol az elmegyógyintézet volt) ak. sorszáma?

A házasságkötési bejegyzésnél (1934. szept. 10.) a Megjegyzés rovatban az szerepel, hogy
"A házasság felbontatott (Bpesti Tszék 2 P. 42095/1947. sz. végz. - Utána más tintával 1948. márc. 8. Simon József sk. akták

Az illető hölgy lehet a válás után is Andorka István Gyuláné, vagy talán újra lánynevén Abaffy Clarissa Genovéva, aki az első magyar női vitorlázó repülőgép vezetői vzsgát letette. És nem mellesleg 1945-ben orosz katonák - az akkor 31 éves asszonyt feltehetően meggyalázták, majd kidobták egy vonatból.

A kevés adathoz talán a halotti ak. ismerete további információkat adhatna számomra élete jobb megismeréséhez. Köszönettel: Jenő