[Csaladtortenet 2] [MACSE: 9948] Magyar katonák teste gleccserben

Joseph J Jarfas jjarfas at gmail.com
2014. Jan. 16., Cs, 22:31:11 CET

A Telegraph-ban megjelent cikk írja, hogy a peio-i temetőben vannak a
megtalált holtestek eltemetve, s mind hősi halottnak számít. Ott írnak
arról is, hogy a megyei halottkém átvizsgálja mindet és igyekeznek
értesíteni a hozzátartozókat, ill leszármazottakat.

Mivel az a terület anno a monarchiához tartozott, sok mai leszármazott
is még családtagoknak tekinti az elhunytakat és úgy is kezelik őket!
Sokan még tiltakoztak is a halottkémi vizsgálatok ellen, mondván
meggyalázzák őket! A helyi múzeum gyűjti a megtalált emlékeket, s privát
tulajdonból is adományoznak emléktárgyakat, leveleket, stb., amit a
lakósok az évek folyamán összeszedtek.

Ezzel kapcsolatban felmerült bennem is a kérdés: volt a magyar
hadseregben valami ismertető jel, szám, amit magukon hordtak (mint az
amerikai katonai *_kutyalánc_*, amin egy egyéni szám van), aminek
segítségével le lehet nyomozni a kilétüket?

Üdv.   Jóska
Equinunk, PA - USA
jjarfas at gmail.com