[Csaladtortenet 2] Kabay család?

Babcsányi István babcsanyi.istvan at humanoperator.hu
2014. Jan. 24., P, 00:15:34 CET

Zempléni nemesek elenchusa:

http://www.hungaryexchange.com/database/zemplen/elenchus.html

----- Original Message -----
From: "Zsolt Varga" <podolin at gmail.com>
To: <csaladtortenet at levlista.theka.hu>
Sent: Thursday, January 23, 2014 9:32 PM
Subject: [Csaladtortenet 2] Kabay család?

Tisztelt Listatársak!

Véletlenül nem foglalkozik valamelyikőtök egy Kabay családdal? A kérdéses
család Szabolcs és Zemplén megye több településén bukkan fel az 1800-as
évek közepén. Tagjaik közül többen voltak jegyzők, hivatalnokok és egyéb
állami alkalmazottak (adóhajtó, kórházi gondnok stb.).

Kicsit konkrétabban: egy Kabai Imrénél akadtam el, aki az 1850-es években
Újfehértón volt jegyző, és több gyereke is született a faluban, ám ő maga
nem ott született, házasodott, illetve halt meg. Felesége egy bizonyos
Szalai Zsófia volt, aki szintén az 1850-es években elvált első férjétől,
Oláh Lajostól. A mai napig nem tudtam kideríteni, hogy Kabay Imre hol
született, illetve hová költözött újfehértói tartózkodása után. Az 1880-as
években három gyermeke is Tarcalon bukkan fel, de ő nem tartott velük.

Mivel igen kiterjedt és földrajzilag mobilis családról van szó, talán nem
elképzelhetetlen, hogy más is foglalkozik velük.

Üdvözlettel

Varga Zsolt