[Csaladtortenet 2] Andorka

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Jan. 24., P, 12:16:47 CET

Kedves Listatársak!

Békés megyében, közelebbről Gyulán ismert valaki, vagy találkozott a nevével Andorka Istvánnak? 1901. 12.18-án született Kaposvárott. Eredetileg Fleischacker István Gyula néven anyakönyvezték. Szülei: Fleischacker Gusztáv Adolf m. kir. honvédszázados (Ágfalva, Vas vm.) és Keil Mária Anna (Böhönye, Somogy vm.). Az ak.-i bejegyzés szerint 1930-ban az apa Andorka névre magyarosított. Andorka István kaposvárott 1934-ben ban "bankcégvezető"-ként volt állásban (esketési ak. bejegyzése szerint). 1947-ben elvált. További sorsára nem találtam adatot.
Nem tudom hogy mikor és mi okból került Gyulára, mindenesetre egy UB. bejegyzés szerint 1991-ben ott halálozott el 90 éves korában. Egyebet nem sikerült megtudnom róla, mivel bőven belül van a 30 éves határon, az ak.-i hivatal érthetően elzárkózott halotti ak.-i adatainak kiadásától. És valószínűleg ugyanezen időkorlát miatt a Békés megyei levéltárban sincs adat róla.
Kérem, ha valaki tud, segítsen valami nyomra bukkanni. Köszönettel: Jenő

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 9332 (20140124) __________

http://www.eset.hu