[Csaladtortenet 2] Elbocsátó levél...

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Jan. 24., P, 14:25:48 CET

Kedves Listatársak!
Csak érintőlegesen, és inkább érzelmi megközelítésben kapcsolódik a témához
néhány tapasztalatom. Ismertem eseteket, amikor a nevelőszülők (saját
gyermekük nem lévén), örökbe fogadtak cscsemő, vagy 1-2 éves korban
gyerekeket. Szépen fel is nevelték őket (több családról van szó), igazi
családok voltak, szereteben, mígnem egy "szép" napon valahogy megtudta a
gyerek (17-18 év körül), hogy a szülei nem az igazi szülei. Onnan borult
minden, szemrehányás, becsaptatok, stb. jelzők kíséretében az addig szerető
gyerek a  vélt szülei ellen fordult, érzelmileg elhidegült, és tüzön-vizen
át keresni kezdte az igazi "szüleit" akik akkor ilyen-olyan okból lemondtak
róla/róluk, s állami gondozásba aták őket úgy, hogy utána egy alkalommal sm
érdeklődtek gyerekeik további sorsa felől. Érthető módon a nevelőszülők
összeomlottak, magukat okolták a történtekért, de sehogy sem tudták az évek
során eldönteni melyi a jobb? elmondani a gyereknek az igazságot, vagy nem
felbolygatni az amúgy kiegyensúlyozott boldog életét. És érdekes az is, hogy
az egyik estben a nevelt gyerek megtalálta alkoholistaapját, a másik kétes
erkölcsű anyját, s inkább azokhoz húztak, othagyták az addigi biztos
otthont, az őket valóban szertő embereket, pedig azok tisztességgel
felnevelték őket.
Tudom, hogy ezek lehetnek, és inkább egyedi esetek, de mégis vannak. És
nehogy azt gondolja bárki is, hogy én nevelőszülő ellenes vagyok, és azt se,
hogy elítélném azt a szülőt, aki ki tudja milyen szorongató élethelyzetében
kénytelen volt esetleg megválni a gyerekétől. Azonban nem értem a gyerekek
"hálátlanságát" szembefordulását, és azt, hogy azt választják, aki soha nem
törödött velük.
Nem ítélkezni szeretnék, csak elgondolkodtam azon, mennyire erős a vérségi
kapcsolat? meddig racionálisak a döntések, és honnan, mitől válnak
érzelmivé, vagy érzéketlenné?
A családfakutatás, benne egyes sorsok néha olyanok, mint belenézni egy
mélységes mély feneketlen kútba... Elnézést, ha valakit untattam volna
gondolataimmal.
Üdvözlettel: Jenő