[Csaladtortenet 2] számolás

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2014. Júl. 5., Szo, 14:10:09 CEST

Kedves Listatársak!

Indexelés közben végeztem egy kis számolást.

Lepróbáltam: egy átlagos halálozási bejegyzés másolása kézzel kb. 3-4 percig
tart. (A házasságin több az adat, ott legalább 5 perc) Egy-egy oldalon 6
bejegyzés található. Egy-egy oldal másolása tehát kb. 20 percig tartott, ha
a másoló gyorsan írt. Ha cirkalmasan, akkor 25 percig.

Egy-egy anyaköyv kb. 200 oldal, ami ritkán ölel fel egy teljes évet
(legalábbis a nagyvárosok esetében). Ennek lemásolása tehát  legalább 4000
perc, ami 66 óra. Naponta talán 6 órát fordítottak másolásra, mert kávé- és
ebédszünet nekik is járt. Egy kötet tehát kb. két heti munkába telt. Az
eredeti példányok másolására - ha jól tudom - valamikor az ötvenes években
került sor. Addigra már mintegy hatvan év születési, halálozási és esketési
anyakönyvei gyűltek össze..

Emeljük meg képzeletbeli kalapunkat az akkori másolók hősies teljesítménye
előtt!

Hirschler András