[Csaladtortenet 2] csak indexelőknek

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2014. Júl. 16., Sze, 10:00:19 CEST

Kedves Indexelő csapat!

Ujabb időnyerő újítást szeretnék ajánlani, de elöbb szeretném, ha pár
indexelő kipróbálná és véleményezné.

Én kipróbáltam egy olyan anyakönyv indexelésénél, ahol 6 tétel van egy
oldalon. Csak 6 dátumnál csináltam a változtatást és az alábbi eredményt
kaptam. A korábbi technikával (vagyis a dátum lehúzva 6x, majd a hónap
és a nap száma javítva az anyakönyv igénye szerin) a munka ideje 1perc
40 másodperc volt, az új szisztéma szerint ugyanez 35 másodperc lett.
Vagyis 6 tételenként 1 perc 5 másodperc, soronként 11-12 másodperc nyereség.
Ez azt jelenti hogy 100 soronként min.cca.20 perc megtakarítás Vidéki
anyakönyveknél, ahol az ismétlődhető családnevek miatt a dátumra
fordított idő majdnem a felét teszi ki a feldolgozási időnek, ez a
megtakarítás sokkal jelentősebb lehet.  Érdemes kipróbálni.
A kipróbáláshoz nem kell külön excelt csinálni. Amelyikben éppen
dolgoztok, az is megfelel. Elöször csináljátok meg az eddig használt
módszerrel a biztonságos időmérés érdekében akár 10-12 dátummal. Majd
egy olyan részén az excelnek, ahol nem zavar bele a névmásoló
függvénybe, három egymás mellett lévő oszlopba, az első oszlopba
beírjátok ugyanazt az évet pont nélkül, lehúzzátok 10-12 x, mint az
eredetiben, majd a mellette lévő két oszlopba elöbb a hónap számát, majd
a nap számát írjuk szintén pont nélkül. Amennyiben a hó, vagy a nap
többször ismétlődik akkor a hagyományos módon lehúzással sokszorozzuk.
Csaba javaslatára beépül az excel táblázatba egy-egy legördülő menü (az
évnél még nem biztos) amit lehet használni, de sokkal gyorsabb egy-egy
számot pont nélkül a mezőbe beírni, mint a legördülő menüből
kiválasztani és jóváhagyni. A legördülő menü azért kell, hogy a hónapok
száma csak max. 12, a napok száma maximum 31 lehessen. Ha netán az
anyakönyvben hülyén lenne a dátum írva, ne lehessen figyelmetlenűl,
hibás dátumot másolni.

Próbáljátok ki és írjátok meg a véleményeteket. Hosszú távra
gondolkozzatok. Van még 10-20 millió beirandó dátum azaz 240 millió
másodperc, 4 millió perc, azaz 66.666 óra megtakarítás lehet. Annyivel
elöbb leszünk kész az indexeléssel.

És ha mások is beszállnának az indexelésbe ?????

Üdv.Mindenkinek, Laci