[Csaladtortenet 2] családkutatás és genetika

Beatrix Julianna Nagy csaladfa2 at gmail.com
2014. Jún. 2., H, 16:48:06 CEST

Kedves Lista!

Az előbbi myheritage rokon-keresős levelezés kapcsán jutott eszembe, hogy
megosszam veletek is: létezik egy 23andme nevű szolgáltatás, amely a
23andme.com nevű amerikai weboldalon keresztül rendelhető meg.
Ez genetikai elemzést jelent, a DNS adatokból megállapítják, hogy milyen
örökletes betegségekre lehetsz hajlamos, és mikre nem, hogy milyen
gyógyszerallergiáid lehetnek, és a legfontosabb egy családkutató számára:
milyen nemzetiségekre jellemző DNS-szekvenciákat "tartalmazol", és milyen
mennyiségben (tehát milyen régen élt az adott nemzetiségből származó ősöd).
Nekem ez a rész például tökéletesen bizonyította a családkutatásom
alkalmával felfedett olasz családi ágat és a generációs távolság is
stimmelt.
 Továbbá az összes olyan felhasználóval, aki hozzájárult a rokonkeresési
opcióhoz, és genetikailag rokonságban állsz vele, azokkal is felveheted a
kapcsolatot, sőt az is megnézhető, hogy a biológiai rokonoddal melyik
nemzetiségű DNS szekvenciád egyezik.
A szolgáltatás 99 dollárba kerül összesen, a tesztet nyálminta alapján
végzik el, majd az elemzés után egy saját profilt kapsz ahol az adataidat
kezelheted, akár egy Facebook oldalt. Családfa is feltölthető.
Ez nem fizetett hirdetés volt :) csak gondoltam többen nem ismeritek ezt a
lehetőséget, amely a családfakutatás nagyon fontos része lehet, nekem
legalábbis az lett.

üdv,
Bea

*Nagy Beatrix Julianna*
*családkutató és XIX. századi fotográfiák gyűjtője*
e-mail: csaladfa2 at gmail.com
<http://genealogia.blog.hu/>
fényképgyűjtemény: http://www.flickr.com/photos/genealogus/