[Csaladtortenet 2] vissza-névváltoztatás

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2014. Jún. 8., V, 11:32:50 CEST

Sziasztok!
Egy ismerősöm kérdezte tőlem, hogy ha ő vissza szeretné kapni az eredeti
családi nevét (pontosabban a dédapjáét), akkor mi a teendője? Német
bevándorlóként érkezett az őse, a dédapja még eredeti német családnéven
élt, a nagyapja -állítólag külső nyomásra- magyarosított, de persze ezt
bebizonyítani úgysem lehet, ő pedig most szeretné az eredeti német családi
nevét visszakapni. Én ennek menetében nem vagyok tájékozott, az is lehet,
hogy lehetőség sincsen rá, mindössze annyit mondtam neki, hogy valószínűleg
az összes, leszármazottságot igazoló anyakönyvi kivonatot be kell szerezni,
és tudtommal a Belügyminisztérium engedélyez névváltoztatásokat. Tud valaki
esetleg erről többet? Vagy hallott hasonló dologról?
Szerintem két csavar is van a dologban, a dédapja születési nevéről csak
egyházi kivonatot tud csatolni (1895 előtti születés), a másik, hogy ha a
nagyapa "önként és szabad akaratából" döntött névváltoztatás mellett, akkor
az unoka milyen jogon csinálhatná vissza ezt?
NJ