[Csaladtortenet 2] Fw: jogi háttér

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2014. Jún. 15., V, 14:49:11 CEST

Lehet, hogy már elfelejtettem magyarúl???
Idézek az alábbi levélből:
2014. július 1-jétől - sokszori halasztás után életbe lép az anyakönyvi
eljárásról szóló 2010. évi I. törvény, mely a levéltárakban őrzött
anyakönyvi másodpéldányok kutathatóságának szabályait a következők
szerint tartalmazza:
Most kiemelem belőle a lényeget: *a levéltárakban őrzött **
**anyakönyvi másodpéldányok kutathatóságának*

Ennek a szövegnek értelmezése alapján az eredeti, vagyis az anyakönyvi
hivatalban lévő anyakönyv elvben kutatható, és mivel a mormonok filmtára
nem LEVÉLTÁR, ezért az új tilalom nem vonatkozhat rájuk.

Nem vonatkozhat a tilalom az adatbankunkban található több, mint 5
millió adatra, a kutatók bírtokában lévő több millió adatra, a mormonok
által indexelt több millió adatra.
A törvény nem akadályozhatja meg a kutatást, ha arra a kereső
meghatalmazást ad, de úgy tudom, hogy a törvénynek van egy kis kapuja,
miszerint ha "állami szerv" megrendelésére végezzük a kutatást, akkor
semmilyen tilalom nem létezik.  Tehát az Önkormányzatokat kell
rábeszélnünk, hogy a település anyakönyveinek indexelését a kutatóink
elvégezhessék egy szerény összeg fejében. Az önkormányzat megkapja az
indexelt anyakönyveket DVD-n, mi pedig engedélyt kapunk a teljes
anyakönyv naprakész feldolgozására. Természetesen a kutató szerződést
köthet az Önkormányzattal, hogy az indexelés során birtokába jutott
adatot nem használja fel kárt okozó formában.
Üdv.Laci