[Csaladtortenet 2] anyakönyvi kutatás július 1-től

Robee robee22 at freemail.hu
2014. Jún. 23., H, 15:25:42 CEST

Kedves Krisztián, Kedves Kutatótársaim! A halotti anyakönyvek esetében szerintem a dolog egyértelmű: 30 évViszont a születési és a házassági anyakönyv esetében  - véleményem szerint - úgy is értelmezhető a jogszabály, hogy az utolsó bejegyzéstől számít az időkorlát.Például, ha egy 1895-től 1905-ig futó születési anyakönyvben van egy 2010-es UB, akkor az csak 2040-ben lenne kutatható?Ez elég érdekes helyzetet teremthet, mert minden egyes anyakönyv más-más időpont után válhatna kutathatóvá.Ha pedig marad az a gyakorlat, ami ma is van, hogy minden egyes levéltár másképp értelmezi a jogszabályt, akkor még nagyobb lenne a zűrzavar.A múlt héten az egyik levéltáros azt mondta nekem, hogy nem érti, miért kellett ezt a jól bevált 30-60-90 éves korlátot megváltoztatni és fogalmuk sincs, hogy náluk a jövőben hogy lesznek az anyakönyvek kutathatók.Mindenesetre azt jó ötletnek tartanám, ha júliusban mindenki megírná a tapasztalatait a listára az új szabályozással kapcsolatban.Akár a MACSE honlapjára is fel lehetne tenni táblázatos formában, hogy hol mennyi az új korlát, lehet-e fotózni és mennyiért? Mert jelenleg ahány ház, annyi szokás. Üdv, K. Robi