[Csaladtortenet 2] összeírások a századforduló környékén

Kolozsvári Vince kolozsvari.vince at freemail.hu
2014. Már. 2., V, 10:01:57 CET

Kedves Családfakutatók! Már készülődve a húsvéti hazalátogatásomra és a rövid családfakutatásra, szeretnék tanácsot kérni. Arra gondoltam, hogy szeretnék belenézni egy összeírásba a századforduló környékén (1880-1920 között), ahol családonként összeírták a lakosságot és esetleg kiderül egy-egy családfő foglalkozása, vagyoni helyzete. Létezik ilyen összeírás, amit a Lángliliom utcában megtekinthetek? Van esetleg olyan összeírás, amit ki tudnak nekem úgy adni, hogy azt mondom, hogy Mezőkövesd vagy Hajdúdorog lakosságát szeretném megtekinteni?  Felmerült aztán bennem az is, hogy ezeket az összeírásokat megsemmisítették, és csak az összefoglalók maradtak fent.... Minden információt előre is köszönök! Üdvözlettel: Kolozsvári Vince