[Csaladtortenet 2] MyHeritage adatok

Joseph J Jarfas jjarfas at gmail.com
2014. Már. 3., H, 03:33:18 CET

Kedves Gabriella,

a legutóbbi FamilySearch blog szerint:

https://familysearch.org/blog/en/questions-answers-familysearch-partners/

hogy felgyorsíthassák a világhálón szabadon elérhető adatok számát,
szerződést kötöttek egypár fizetős honlappal is: Ancestry.com,
Archives.com, findmypast, Fold3 és MyHeritage-el. Bár ez a szerződés
elsősorban a mormon egyház tagjainak ad hozzáférést a fizetős oldalak
adataihoz - nemsokára a saját, otthoni komputereiken keresztül is - de a
mormon kutatóirodákon keresztül mindenki más hozzáférhet majd ezek
adataihoz - díjmentesen.

Viszont a fizetős cégek is kapnak bizonyos előnyöket: Hozzáférnek olyan
- a mormonok által már lefényképezett adatokhoz - amit
digitalizálhatnak, és egy bizonyos ideig csak a honlapjaikon lesznek
elérhetők, hogy az addigi kiadásaikat (a digitalizálásért) fedezhessék.
Azután aztán azok az adatok is szabadon elérhetőek lesznek mormonéknál.

Ezeket a 'fejlődéseket' azzal magyarázzák, hogy a sok százezer önkéntes
digitalizáló segítsége mellett is még jó pár emberöltő kell ahhoz, hogy
a már összegyűjtött adatokat felrakhassák, szabadon elérhetővé és
kutathatóvá tegyék a világhálón. S mivel a gyűjtési folyamatuk is
gyorsul, még több millió önkéntes indexáló sem lenne elég ahhoz, hogy
mindez az elérhetőség felgyorsuljon. Ezért adnak lehetőségeket a fizetős
cégeknek is, akik így besegítenek az adatok elérhetőségébe s ugyanakkor
profitálhatnak is belőle - egy darabig.

Ezért észleltél változásokat a MyHeritage oldalain is, ami az új
találatok számát illeti. Bár ahogy tudom, nem kérnek sokat a Premium és
PrémiumPlus élőfizetéshez, de magadnak kell eldönteni megéri-e az ilyen
előfizetés - különösen ha figyelembe veszed a sok rossz adatot, ami
félreolvasásból, elírásból is eredhet.

Üdv.   Jóska
Equinunk, PA - USA
jjarfas at gmail.com