[Csaladtortenet 2] házasságon kívüli gyermek

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Már. 4., K, 17:19:02 CET

Kedves Előd!

Szokásként nem beszélnék róla (nincs erre nézve kutatási tapasztalatom, de
feltételezem nem lehet túl gyakori, hisz egyébként a családkutatók között
legalábbis evidens lenne), de olykor előfordulhat- Rokonságom is hoz erre
példát, mégpedig a 20. sz. utolsó évtizedében!

A nő megszülte házasságon kívül gyermekét, de mivel a genetikai apa ekkor
már több mint 30 éve házas volt (Oh, micsoda idők...), az első néhány évben
nem ismerte el a legkisebb lányánál is jóval fiatalabb szeretője által
szült gyermekkel kapcsolatos apaságát. Az anya nem kívánt ezért perlekedni
(és az ezt követő pontos jogi huzavona történetét nem ismerem, de tény,
hogy) a kisgyermek az anyai nagyanyja nevével került anyakönyvezésre.

Most, hogy így felrémlenek a dolgok, mintha lett volna egy átmeneti idő,
amíg a jogi apa kiléte pontosan nem tisztázódott, addig az anya
vezetéknevével ideiglenesen (?) anyakönyvezték a gyermeket, majd amikor
valamilyen határidő lejárt (?), akkor kapta az anyai nagyija nevét - aki
mellesleg ekkor már rég nem élt. Tartott ez kb. 4,5 évig, amikor is a
genetikai apa nevére vette a saját lányát.
Hogy az elrontott alapozás vagy a később együtt töltött évek gyarlóságai,
esetleg a többszörös korosztálynyi korkülönbség okozták-e, nem tudom, de a
mára már fiatal felnőtt gyermek és a dédpapi korú apa közti kapcsolatot
elmúlni nem képes felhők borítják kilátástalanságba.
S ez a történet bármennyire bulváros is, de mai és igaz, vagyis a
kérdésedre a válasz röviden:igen, vagy elő-elő fordul.

üdv:
gy.

u.i. A névadási kényszer ilyen esetekben a családjogi törvényben előírtak
szerint rendeződhet gondolom, ezért szerintem ott találhatsz erre nézve
iránymutatást. (Mármint, hogy milyen feltételekkel kerülhet egy gyermek a
nagyszülői névre anyakönyvezésre!)