[Csaladtortenet 2] Kihalt szakmák

Vasy Endre vasye at t-online.hu
2014. Már. 6., Cs, 12:46:05 CET

Hogy mindenkit übereljek, én még a jégforgács finom ízére is emlékszem, ami
akkor keletkezett, amikor a jegeeees megállt valahol a közelben, s a
jégcsákánnyal
a hosszú, négyzetes hasáb alakú jégkockából leszakajsztott 50 fiilér, vagy 1
ft-nyi részt.
Bea nem tudom hol látott jégvágókat és mikor?
Falun sok helyen tartottak jégvermet; 63 telén én is ettem jégveremből
származó
görögdinnyét. (katona voltam, és a fenséges kiképző azt találta mondani,
hogy
aki hoz dinnyét, az leszerelhet.)
Gázlámpagyújtó is nagyon sokáig volt, pl. a budai Dunaparton.
És a Szabadság hídnál horgonyzó haltároló hajókra, vagy az alsó lágymányosi
részen horgonyzó merítőhálós halászokra ki emlékszik?
Bocs a sok beszédért Vale