[Csaladtortenet 2] Kihalt szakmák

Páli István oregpali at t-online.hu
2014. Már. 6., Cs, 16:53:34 CET

Nyaranta az erősebb fiuk a MÁV-hoz mehettek krampácsolni, annak reményében,
hogy felveszik Őket állandó munkára/ krampácsol (ige), krampácsolás: vasúti
pályamunka, amit régen kézi erővel végeztek. "aláverés" a talpfáknak,
mégpedig összhangban. a sínpálya szintező művelete, ma már géppel végzik/.
Kihaltak a cséplőgépnél előforduló kifejezések is: asztagos, pelyvás,
törekes, etető, kévevágó, rudas hordó, bandagazda, zsákos, "gépész úr"...
Jenővel azért nem értek egyet, mert nem nyomorult világ volt- az volt a
fiatalságunk, az volt az életünk egy jelentős és  meghatározó szelete.
üdv.: Pista