AW: [Csaladtortenet 2]elfeledett szakmák...

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2014. Már. 6., Cs, 17:41:34 CET

És mi van a villamos-vezetokkel?
Ma is vannak, de mennyire másak a modern villamosok.
Emlékszem amint a sebességet egy forgatható karral szabályozta, és a kéi csengokre, melyre bent ráütött és elol kint csilingelt. nem voltak automatikus ajtók, hanem a vasrácsost az utasoknak kellett felhúzniuk.
De ha már régi emlékekrol nosztalgiázunk, akkor hadd említsem meg a labanc-úti iskola pedelusnéjét.
A szünetekre lángost sütött. Rjongtunk értük. némelybe még pénz is sütött, így volt, hogy több pénz volt benne, mint amibe a lángos került. Persze azt is elvásároltuk nála. Szép emlékek, kedves emberekrol.

De akkoriban a nejlon harisnyát nem dobták ki, ha leszaladt pár szem.
Ment a harisny-fejtohöz, éés onnét a harisnyakötohöz. O egy speciális gáppel dolgozott. kézzel kellett tekerni. Abból éltünk az 510-es években, hogy édesanyám ezt csinálta.

De a gilette-penge élesíto is biztos kiment a divatból. A penge - foleg a jóminoségu - hiánycikk volt, így akinek volt az kiélesítette. Édesapámnak is volt egy ilyen kis szerkentyuje, amivel az alacsony nyugdíját kiegészítette.

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -