[Csaladtortenet 2] [Off?] elfeledett szakmák...

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Már. 7., P, 18:21:04 CET

2013 nyarán megállt a házunk előtt egy amolyan jövő-menő ember, kis
kétkerekű fémvázon húzta maga után a kis utazótáskáját. Rövid alkudozás
után megköszörülte egy félkarú kis kézi köszörűvel (melyet a földre rakva a
két lábfejével stabilizált) a metszőollókat, a kerti késeket és ollókat,
végül elővett egy fogót és megkérdezte: "Rossz esernyő nincs?" Volt ...
megcsinálta öt perc alatt az összes kinyaklott ernyőt ... ma is működnek.
[Mondjuk a köszörűje oly mértékig volt lehasznált, a köszörűkőben egy
komoly "nyolcas", valódi múzeális darab, de hogy eladó-e, arra nem is
válaszolt...]
A kinézete alapján én sem akartam elsőre "bizniszbe menni" vele. Viszont
kíváncsi voltam, mire képes, és lenyűgözött. Remélem nyáron megint jön...
A lovaskocsiról csordogáló vízcsíkot maga után húzó jeges kocsira még én is
emlékszem, s azokban az években jött hozzánk a tejes asszony is: kosárban
hordta a falusi tejet (ebből Anyám olykor túrót készített, ami
tüllzacskóban lógott a spájz kilincsén, amíg a savó kicsöpögött belőle...),
házi túrót, vajat, tojást.
Ez akkoriban volt, amikor 1 Ft.-ért vegyes (értsd: 2 gombóc) fagyit
lehetett venni...

Viszont ritka foglalkozások ma is vannak: ki ismer közületek pl.
elektromikroszkópos szakasszisztenst, vagy kardiotechnikust? Előbbiekről
nincs országos összesített adatom, de aligha vannak 50-nél többen, utóbbiak
33-35 között váltakoznak, attól függően, éppen hányan vannak Gyesen...

gy.