[Csaladtortenet 2] Cigány családok az anyakönyvekben

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2014. Már. 7., P, 19:39:13 CET

Kedves Kutatótársak!

Egyszer egy listatársunknak segítettem a hajdúsági őseit keresni,
aztán kiderült, hogy az eredeti neve a családnak teljesen más, és a
család a Nyírségből került át  ahol az 1800-as évek elején az
anyakönyvbe beírták, hogy "cigány fattyú".
A kedves listatárs persze nem hitte, hogy jó az adat, és  hatalmas
betűkkel írta, hogy nem vagyok megbízható. Pedig többször is
ellenőriztem, minden oda vezetett.

Egy másik történet ennek ellentéte:
Debreceni ismerős anyai ágáról derült ki, hogy szinte minden
nagyszülő, dédszülő cigány származású, volt köztük zenész,
orgonaépítő, és sármunkás.
Félve mondtam el a hölgynek, aki jót nevetett, mivel sokan vannak
testvérek, és mindegyiknek a gyermeke egyetemet, vagy főiskolűt
végzett, diplomás, orvos, stb...

Tehát aki elkezd kutatni az ősei után készüljön fel mindenre.

Üdv,
Zsolt!