[Csaladtortenet 2] Fw: MAGYAR FŐNEMESSÉGI ADATTÁR

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Már. 11., K, 10:37:22 CET

Kedves Csaba!
Örömmel vettem a magyar főnemességi adattár frissítésését. És ha már a
Zrínyi család kutatásával foglalkozom, természetesen ezt a családnevet
ütöttem be elsőként a keresőbe. Mit mondjak, csalódás volt, amit felhoz az
adatbázis e kérdésben. A többi Zrínyi családtagot most nem említve, az
alábbi kiegészítést tenném. Hasonló formában, hivatkozással nekem az összes
Zrínyi ős (brebiri Subich) és 1347-től az összes Zrínyi családtag és
házastársaik, leszármazottaik adatállománya megvan, egészen a mindkét utolsó
férfiág 1691-ben, ill. 1705-ben történt kihalásáig.
Évtizedek óta javítgatom, csiszolgatom a "forgalomban lévő" számos
geneologiát. Ha gondolod egészítsétek ki ezt MACSE adatbázist az alábbi
adatokkal.
Üdvözlettel: Jenő

VI. György és Stubenberg Zsófia Borbála gyermekei:

 VI. Miklós (1585*? - ?1625. március 24. Csáktornya)

 1. felesége: gróf Nádasdi és Fogarasföldi Nádasdy Anna (Esk: 1605. április
17.) (1585 k.-1616. szeptember**)

      1605. 17. Aprilis nuptiae Nicolai a Zrinio cum domina Anna filia
Francisci Nádasdi. ( Történelmi Tár, 1890. évf. 370-377. lap.

      A gróf Draskovich-család levéltárában talált XVII. sz.-i feljegyzés).

      2. felesége. gróf Rimaszécsi Széchy Erzsébet (?1646.) Újudvar (Novi
Dvor, Muraköz)

      (Eljegyzés: 1616. május**) Esküvő: 1619. május 19. Muraszombat.

      Egyik feleségétől sem született gyermeke.

* Más forrás szerint 1570-ben. Anyja: Arco Anna grófnő - ami valószínűleg
téves lesz, ugyanis, ha 1570-ben születik, 1604-ben Petthő (156-157. l.)
aligha említené "Iffiu Zrínyi Miklós"-ként, ami 1585-ös születése esetén
viszont helytálló (TJ)

      **Történelmi Tár, 116-121. l. Batthyány Ferenc levelei)

      Susanna (?-?) Férje: Lenkovics György Freyenthurn bárója, Krajnai
főkapitány.

      Esküvő: 1597.