[Csaladtortenet 2] áttérés

Balogh Márta baloghmarta at digikabel.hu
2014. Már. 13., Cs, 18:12:41 CET

Tisztelt Lista Tagok!

Az anyakönyvek év végénél- vagy év elején , de közben is jelezték, hogy ki,
melyik évben milyen hitre tért ár, vagy éppenséggel visszatért, ez mindig a
házasságtól függütt, ha pl . református, katolikussal házasodott, de,
találtam olyan bejegyzést,  hogy csak a születendő gyerek vallását, jelölik
meg, hogy melyik hitre fogják tanitani, a gyereket, famyli oldalt,
használom, ott legalábbis vannak anyakönyvek, ahol ezt is lemásolták, v agy
jelezték. /felvidéki/

Nagysalló Fegyvernek stb. Ezek a másodpéldányok mindig az adott másolótól
függtek, hogy az eredeti anyakönyv-

ből  mit másoltak ki. PL. Nagysallói katolikus anyakönyvnél jelezve vannak
születés , halottak, házasságok, évente

hiszen ezeket minden évben a papoknak jelezni kellett, az adott érsekséghez,
évente, településenként.

PL Tekovsky Luzianky /Nagy- Salló 1731 évnél 69-123/ 183-oldal Eszterházy
Grófról van bejegyzés, Franciskus Kulcsár

katolikus pap idején csak az oldal latinul van és én nem tudom leforditani.
/Ha valaki letudja forditani kérem küldje el nekem is/ Esterházy grófnak a
felvidéken is volt birtoka Peszek Tergenye, mégpedig a  Palásthy családdal
is igen szorosan tartotta a kapcsolatot.

Lévai Kerülethöz tartozik Tek. Luzianky

---
A levél vírus, és rosszindulatú kód mentes, mert az avast! Antivirus védelme ellenőrizte azt.