[Csaladtortenet 2] Szilézia

Beus beusmarie at gmail.com
2014. Nov. 4., K, 15:27:47 CET

Köszönöm a segítségeket. Nem tudtam, hogy a Fejér megyei levtárban ennyire
régi anyag van. Lehet, hogy ott a megoldásom?
Majdnem az egész zirci filmet végig néztem, 1800 után nem nagyon vannak
Drexlerek. Úgy tűnik, folyamatosan vándoroltak, ezért nem tudok arra a
kérdésre válaszolni, hogy hol telepedtek le. Talán sehol, csak mentek
erre-arra. Küldök egy összefoglalót arról, ami biztos, de jó volna az
oldalágakat is bekötni.

*Henrik:*

Összeírva Zircen (lélekösszeírás) 1745-ben, oo Anna, gyerek: Pál. ¼ éves
Pált nem találtam a születési ak-ban. Henrik Zircen halt meg 1784-ben. Itt
se kerek a történet, mert ha Henrik lehetett is apa 1745-ben meg még
1783-ban, Anna aligha lehetett anya.

Zircen született Henrik oo Anna szülőktől:

1.       Anna Mária * 1772

2.       Terézia * 1777

3.       György * 1781

4.       Anna Mária * 1783

1806-ban van egy ház átadási szerződés németül. Nem hogy nem értem, de a
tág környezetem németül tudói sem tudják elolvasni. György átveszi ? a
Henrikféle házat, s gondoskodik az anyjáról, továbbá megemlítik Mariannát,
mint György testvérét.

*György:* oo Imre Éva, aki 1876-ban született, a Márkói rk ak-ban van, de
lehet, hogy Bándon született. Szülei: Imre János és Mertz Krisztina

Gyerekei: (Változatos vezetéknéven: Trexler, Dreszler, Dreschler, stb)

1.       Katalin * 1805 – Márkói rk ak

2.       György János  *1806 – Zirc

3.       Mihály * 1807 – Márkói rk ak, oo Leczelter Éva,  gyerekek: Antal,
(1840) Krisztina, (1844) Teréz, (1851) Teréz (1852), mindegyik a márkói rk
ak-ban van.

4.       Katalin - *1810 - Márkói rk ak

5.       Teréz  * 1812

6.       Ádám *1814 – Zirc, + 1840 Zirc oo Bacher Mária 1839 Zirc , fia,
Antal az apa halála után született. Megvan  az Ádám halála utáni hagyaték
iratai, mely szerint testvére, György, aki Olaszfaluban erdőkerülő, adja
vissza a tehenet J az özvegynek, mert az gyereket vár.

7.       János * 1816 – Márkói rk ak

8.       József * 1817 - Márkói rk ak

9.       Barbara * 1818 - Márkói rk ak

10.   József * 1820 - Márkói rk ak

11.   Barbara * 1822 - Márkói rk ak oo Linczmayer János, s vannak gyerekek

*György János,* akinél a tehén van J 1840-től Olaszfaluban erdőkerülő,
1854-ben még ott van, de  nem tudom, hol halt meg.  oo Szeitl Anna * 1815,
Bánd, szülei: Szeitl József, Steiger Mária.

Szeitl Anna halála előtti lakhelye Kiliti volt, de a környék halottijaiban
nem találtam.

Gyerekeik:  (fele Trexler, fele Drexler)

1.       Ferenc * 1834, Hajmáskér rk ak (Valószínűbb, hogy a hely Sóly,
mivel az apa a zirci apátság alkalmazottja)

2.       Jozefa * 1836 - Hajmáskér rk ak

3.       Katalin * 1838 - Olaszfalu

4.       János * 1841- Olaszfalu

5.       Ignác * 1844- Olaszfalu

6.       Károly Ferenc * 1845- Olaszfalu

7.       Antónia Ágnes * 1847- Olaszfalu

8.       György * 1849- Olaszfalu

9.       Károly * 1852- Olaszfalu

10.   Magdaléna * 1852- Olaszfalu oo Simon Antal, 5 gyereket találtam,
leszármazottak Simon és Keller néven

*Ignác dédapám,* aki * Olaszfalu, oo 1. Révhegyi Rozália Olaszfaluban, majd
Bakonyszombathely, később pedig az 1880-as évek elején átköltözik a Kiliti
– Jódpusztai erdészházba. Ignác uradalmi erdész, körerdész. Révhegyi
Rozália itt hal meg 1889-ben.

Gyerekek:

1.       Ignác Kálmán * 1868, Bakonyszombathely, Kilitiben oo Hutvágner
Teréz,  3 gyerek, Somogyi néven lehetnek leszármazottak

2.       Róza Erzsébet * 1870, Bakonyszombathely , Kilitiben köt házaságot
oo Pooós Károly, leszármazottak Poós néven

3.       Gizella * 1872 Bakonyszombathely, + 1904 előtt

4.       és 5. Katalin és János, * 1873, Bakonyszombathely, János + megvan,
1 hónapot élt. Katalin  se élte meg a felnőtt kort, de nem találom a
bejegyzést.

Ignác 2. oo már kilitiben Raszl Klára (dédmamám). Klára Gizella barátnője
volt. Míg Ignác első felesége 8 évvel volt idősebb, a 2. 24 évvel
fiatalabb. Róza, Ignác Kálmán és dédapám Ignác 1892-ben házasodtak, havonta
J, előbb a gyerekek, majd az apjuk.

Gyerekek a 2. 00-ból:

1.       Mária Erzsébet (nagymamám),  * 1893. Kiliti-Jódpuszta

2.       Jenő Ferenc * 1895, Füle, 8 hónapig élt

3.       Jolán * 1898 Füle

Ignác 1894-től Fülén volt körerdész, 1904-ben halt meg.

Emellett van vagy 300 Drexlerem a Bakony szinte valamennyi településéről,
valamint Hercegfalva és környékéről, akiket nem tudok kapcsolni.

S akkor tegnap beesett ez a Tobi Sziléziából, s felkavarta az életemet.

Pater Tobi Trexler/Dregxler/Dreschler és matre Rosina ex Silezia mint
szülők szerepelnek a gyerekek házasságkötésénél.  Viszont Tobi nincs a
lélekösszeírásokban.

Gyerekek:

1.       Magdalena Drescher oo Carolus Fornet (vagy Fornes) - 1764

2.       Tereza Dregxler oo Simon Inuntol - 1769

3.       Joannes Trexler oo Josepha Schreier - 1776

4.       Hyersimus Trexler oo Éva Schlosser - 1776

on

 Lehet, hogy Tobi egy teljes más ág? Bármelyik "családomhoz" nyúlok, csak a
nagy kavarodás van :))))

Üdv: BBea