[Csaladtortenet 2] Szilézia

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Nov. 4., K, 16:40:44 CET

Kedves Bea!

A Fejér Megyéhez tartozó Vérteskozmának  1756-ig filiája volt  Gesztes /ma
Várgesztes /. Az 1747-es vizitációs jegyzőkönyvben felvették a gesztesi
családokat is. A névsorban szerepel Traxler Wolgang / 38 éves/ felesége
Elisabetha / 34 éves / , gyermekeik Henricus /7/, Marianna /12/, Gertrudis
/ 10 éves /.
A Traxler névből az idők folyamán Drexler lett.
Az Esterházy levéltárban / mely Bpesten kutatható /, található egy
összeírás Vérteskozma lakóiról, megjelölve, mikor és honnan érkeztek.
Talán ezt is érdemes lenne megnézni.

Üdv.
A Éva