[Csaladtortenet 2] Mormon rekordok lekérdezése, kezelése

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2014. Nov. 5., Sze, 15:50:31 CET

Kedves Listatársak, kedves Erzsébet

próbálok válaszolni a feltett kérdések egy részére.

Az FS találatokat könnyen lehet Excel-be exportálni ha be vagyunk jelentkezve. Ebben az esetben a találatok fölött, feltéve, hogy 75-re állítottuk a találatok számát egy oldalon, megjelenik egy gomb a következő felirattal: Export Results 1-75. Kattintsunk erre a gombra és mentsük el a kapott állományt. A következőkben egy példán magyarázom el a többi tudnivalót. Letöltöttem a ref. ak.-ből a HATVANI névre szóló találatok első 75 bejegyzését és ide mentettem el:
www.hatvany-online.net/__TESTING/fs-2014-11-05T13_05_47.917Z.xls. Töltétek le, nézzétek meg, hogy ezzel magyarázhassam a további tudnivalókat.

Először nézzük meg a W7 mezőt, ami világos kékkel van kiemelve: BAPTISM/17 Mar 1829/1829/Enying, Veszprém, Hungary. Ez világosan megadja az eseményt(keresztelés), a dátumot és még egyszer az évszámot (1829.03.17, 1829) majd a helységet, megyét és országot. Mivelhogy ezek az adatok ferdevonallal (/) és vesszővel (,) vannak elválasztva, azok akik tudnak Excel-makrót programozni, könnyen átalakíthatják tetszés szerit, de így is használható az adat.

Most tekintsük meg a Z7 mezőt, amit sárgával emeltem ki: ez egy link a megfelelő adatokat tartalmazó FS-oldalhoz. A link el van rejtve, de ebben az esetben ez: https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/VFKZ-D26. Kattintsunk az Excelben rá, hogy meggyőződhessünk róla. Az FS-oldalon sok érdekes adatot találunk: Reference ID: 95 , Digital Folder Number: 004706755 , Image Number: 00050 , GS Film number: 630445. Ezek közül a Digital Folder Number: 004706755 és a GS Film number: 630445 egy-egy linket tartalmaz. Ha rákattintunk ugyanazt az eredményt kapjuk: a 004706755 digitális filmszámú, illetve a 630445 GS filmszámú első 20 találatát láthatjuk. Itt végigböngészhetünk egy adott filmet.
Ha ismerjük egy film digitális számát, akkor az előbbi linkben https://familysearch.org/search/record/results?count=20&query=%2Bfilm_number%3A004706755 kicserélhetjük az utolsó 9 számot az ismert digitális filmszámmal.
HA ismerjük egy film GS számát, akkor az előbbi linkben https://familysearch.org/search/record/results?count=20&query=%2Bfilm_number%3A630445 kicserélhetjük az utolsó 6 számot az ismert GS filmszámmal.

Térjünk vissza a példa-Excelhez és nézzük meg az A2 mezőt, amit szintén sárgával, de piros szöveggel emeltem ki: ez is egy link. Kattintsunk rá! Visszakapjuk a keresés első 75 találatát, ahonnan kiindultunk. A link a következő:
https://familysearch.org/search/record/results#&offset=0&count=75&query=+surname:Hatvani%20&collection_id=1858355

Itt három dolgot kell megérteni, illetve négyet:
0) vigyázni kell a link felépítésére, ha valamit elhibázunk, nem fogunk eredményre jutni. Változtatni csak a következő pontokban megadott értékeket szabad.
1) az offset=0 megadja honnan kezdődik a találatok számolása (ez esetben nullától)
2) a count=75 megadja hányt találatot mutasson meg a program (ebben az esetben 75)
3) a query=+surname:Hatvani megadja, mit keresünk (ebben az esetben Hatvani)

Tudni kell, hogy a program nem mutat meg több mint 100 találatot, akkor sem, ha többet kérünk (jelezni fogja ezt a tényt)
Ezért a count értéke soha se legyen 100-nál nagyobb.
Ha offset=0 és count=100, megkapjuk az első 100=(0+100) találatot.
Ha offset=100 és count=100, megkapjuk 101 és 200=(100+100) közötti találatot.
Ha offset=200 és count=100, megkapjuk 201 és 300=(200+100) közötti találatot.
Ha offset=123 és count=100 megkapjuk 124 és 223=(123+100) közötti találatot.

és így tovább.

Az én esetemben 2005 találat van, azaz 21 lekérdezéssel lementhetem az őszeset ugyanannyi Excelbe, majd egyesíthetem.

Természetesen ezt automatizálni is lehet egy programba és aki adatbázisokkal is kiismeri magát
az felveheti az adatokat egy adatbázisba is, de ez már egy másik történet.

Remélem, ez segít a kutatásban.

Üdv,
Csaba