[Csaladtortenet 2] prímási adományos

Páli István oregpali at t-online.hu
2014. Nov. 17., H, 15:57:12 CET

Kedves Erika!
 A múlt héten kaptam egy anyagot a Fiatal levéltárosok tavalyi Vándor
gyűlésének anyagát. Abban van egy Tanulmány Arató György nevével jelzett:
Igazgatás- és társadalomtörténeti gondolatok a győri püspök prediális
nemeseinek utolsó tisztújítása /1842/ kapcsán. Ebben olyan csoport
előjogairól van szó, "akik kiváltságaikat valamely egyházi fejedelemtől
kapták, hasonló szolgálatok ellenében , amilyenekért a király kezéből a
királyi nemesek mentesültek a jobbágyi terhektől". Adományos az, aki kapja.
Üdv.: Pista