[Csaladtortenet 2] Mormon rekordok lekérdezése, kezelése

Stverteczky András stverteczky.a at digikabel.hu
2014. Nov. 19., Sze, 14:20:08 CET

Kedves Listatársak!

Egy kicsit lassan reagálok, de azért közzé teszem, ahogyan én dolgozom fel a
lekérdezett adatokat.

Mindazt, ami eddig elhangzott, nem ismétlem.

A csatolt fájl excel táblázat, így annak kiterjesztését át kell írni xls-re.

Az érthetőség kedvéért egy adag lekérdezést is beletettem. Az első sorban (6
sor) mindjárt látható a lekérdezés, ami itt nem nagyon szűkített és a nevem
legtöbb találatát hozó *-os megjelölése.

A letöltött adatok az A-AA oszlopokba kerülnek. A szétválasztott, hasznos
adatokat az AB-AJ oszlopokban kapjuk. Az AL-AY oszlopok a szétválasztást
segítik.

Mi az, amit a táblázat megold?

-          a dátumot év, hó és napra szétszedi, előre helyezve az évszámot.
Így lehet az adatokat időrendi sorba rendezni, évszám szerint. Hibás adatok
jelennek meg, amennyiben a dátum nem teljes (pl. Jan 1820), én ritkán
találkoztam ilyennel. Ekkor javítani kell, felülírni a képleteket.

-          a gyerek keresztnevénél kezeli az akár 3 nevet is rögzítetteket.

-          a vezetéknevet külön oszlopba helyezi

Mi az, amit a táblázat nem old meg?

-          a szülők kettős keresztnevét, szintén ritkán fordul elő. Ekkor
javítani kell, felülírni a képleteket.

Hogyan használjuk a táblázatot?

-          töröljük a 6-39 sorokat

-          töltsünk le 75 adatot az FS oldalról, abban jelöljük ki az
adatsorokat, majd másoljuk be ide az A5 cellába és menjünk a bevitt adatok
utáni sor A cellájára

-          jöhet a következő letöltés és átmásolás

-          és így tovább

-          végül, az AB4-AY4 cellákat jelöljük ki, majd húzzuk le (másoljuk
a képleteket) a bemásolt adatok végéig. Vigyázat, az AY-ig, még akkor is, ha
ott nem látható semmi. Képlet van benne.

Én egy óra alatt akár 3000 adatot is feltöltök ebbe a táblázatba.

Utána természetesen marad a kézi munka; sorok törlése (számunkra érdektelen
adat), néhány adat kézi javítása (képlet felülírás), emigrációs adatok
kiértékelése, és még ami nem kerek.

Én az AB-AJ oszlopok hasznos képletadatait ezek után lecserélem az
értékeikre (kijelölés, másolás, értékek beillesztése), majd egy új
táblázatba másolom. Itt aztán az adatokat rendezem, szűröm, stb.

További eredményes kutatást kíván

András