[Csaladtortenet 2] Nevek

"István (Stephan) de Rakovszky" r.istvan.moegling at rakovszky.eu
2014. Nov. 20., Cs, 12:45:13 CET

Van olyan ember, akinek nem tetszik az a név, amit a szülei adtak neki. Ezért
választ magának egy másikat. Ha több keresztneve van akkor esetleg azok közül az
egyiket, de lehet, hogy valami teljesen másat.. Több ilyent ismertem Angliában.
Ott könnyű a név változtatás. Csak a vidék egyik "népszerű" ujságjában kell 3
héten keresztül hirdetni a névváltoztatási szándékot és ha senkinek sincs
ellenvetése, akkor felveheti azt a nevet.
MO.-on ha jól tudom sokkal komplikáltab a procedúra, ha valaki a vezetéknevét
akarja megváltoztatni, de mi a helyzet ha csak a keresztnevét? És ha eddig az
elsőt használta és most a másodikat szeretné, azt is hivatalosan be kell
jelenteni?
Üdv.
István